Etuveto vaatii hyvin tilaa. Etuvetosilla autoilla on taipumus aliohjautua kaarreajossa.
Takavedossa vetopyörästö ja tasauspyörästö muodostavat yhden toimintakikinaisuuden vetoakselien kanssa. Takavetosilla autoilla on taipumus yliohjautua kaarteessa.
Nelipyörävetojärjestelmä perustuu takapyörävetojärjestelmään, johon on lisätty vaihteiston ja nivelakselin välille kytketty jakovaihteisto.
Poikittain asennettu moottori:
1.moottori
2.kytkin
3.vetoakselit
4.vetopyörästö
5vaihteisto
Pitkittäin asennettu moottori
1.moottori
2.vetoakselit
3.vetoakselit
4.vaihteisto
5.vetopyörästö
Etumoottori
1.moottori
2.kytkin
3.vaihteisto
4.nivelakseli
5.takavetopyörästö
6.vetoakselit
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti